Tilbake til start
Metodebok for mediefag

1 / 1

Metodebok for mediefag

Hallvard Moe, Helge Østbye, Karl Knapskog, Knut Helland, Leif Ove Larsen

492 kr
Metodebok for mediefag er en innføring i sentrale forskningsmetoder i mediefaget. Boka handler om studiet av nye og tradisjonelle medier. Forfatterne tar utgangspunkt i at metodekunnskaper er nødvendige både for å gjennomføre egne forskningsprosjekte
  • Media & Kommunikasjon
  • Bok
  • Heftet
  • Bokmål, Norwegian; Norwegian Bokmål
  • Hallvard Moe, Helge Østbye, Karl Knapskog, Knut Helland, Leif Ove Larsen
Les mer
Metodebok for mediefag er en innføring i sentrale forskningsmetoder i mediefaget. Boka handler om studiet av nye og tradisjonelle medier. Forfatterne tar utgangspunkt i at metodekunnskaper er nødvendige både for å gjennomføre egne forskningsprosjekter og for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Kildekritikk, tekst- og diskursanalyse, kvalitativt intervju og observasjon, spørreskjema og kvantitativ innholdsanalyse er blant metodene som behandles i boka. Forfatterne diskuterer også et utvalg vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer. I denne fjerde utgaven av boka har sosiale medier fått større plass. Boka er skrevet for studenter i ulike mediefag, og egner seg i tillegg godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Alle forfatterne er ansatt ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen. Helge Østbye, professor Knut Helland, professor Karl Knapskog, universitetslektor Leif Ove Larsen, professor Hallvard Moe, professor
Sjanger Media & Kommunikasjon
Formater Bok
EAN 9788245014556
Publisher Fagbokforlaget
Innbindning Heftet
Språk Bokmål, Norwegian; Norwegian Bokmål
ISBN 9788245014556
Læremiddel 0
Størrelse 319
Forfatter Hallvard Moe Helge Østbye Karl Knapskog Knut Helland Leif Ove Larsen
0
Bli den første til å skrive en anmeldelse

Det er ingen anmeldelser