Fri frakt over 399 kr
Fri frakt over 399 kr
Kundeservice
Medievitenskap
Medievitenskap

Medievitenskap

457 kr

457 kr

På lager

On., 14 mai - ma., 19 mai


Sikker betaling

14 dagers åpent kjøp


Selges og leveres av

Adlibris


Produktbeskrivelse

Hva er det egentlig massemediene tilbyr oss? Tilsynelatende alt mellom himmel og jord, i alle tenkelige uttrykksformer: skrift og tale, levende bilder, tegninger og fotografier, musikk og støy. Fakta og fiksjon, og noe som ligger midt imellom. Artikler, film, tv-programmer, radioutsendelser. Krim, timenyheter, værmeldinger, tippekamper, reklamer, de siste hits, tegneserier. Listen er lang.
Medier - tekstteori og tekstanalyse dreier seg om hele dette virvaret: Om hva man har bruk for av begreper og analyseredskap når man vil ha oversikt over denne jungelen og forstå hva alle disse medie-"tekstene" sier. I boken gis det innføring i sentrale teorier og metoder på dette feltet, i generell tekst- og bildeteori, i genreteori, i fortelleanalyse. Og det gis konkrete eksempler på hvordan man analyserer medietekster og arbeider med sentrale mediegenrer fra avisnyheter til melodramaer, fra såpeoperaer til dokumentarfilm.
Peter Larsen, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen

Artikkel nr.

7e94e828-9e70-46b7-b17d-d9df9f5a2273

Medievitenskap

457 kr

457 kr

På lager

On., 14 mai - ma., 19 mai


Sikker betaling

14 dagers åpent kjøp


Selges og leveres av

Adlibris