Tilbake til start
Makt, medier og politikk

1 / 1

Makt, medier og politikk

501 kr
Politisk kommunikasjon dreier seg om styringen av samfunnet, samarbeid og konflikt, verdier og interesser. Politikere, journalister, byråkrater, kommunikasjonsrådgivere, bedrifts- og organisasjonsledere, så vel som vanlige samfunnsborgere er alle del
  • Media & Kommunikasjon, Statsvitenskap
  • Bok
  • Heftet
  • Bokmål, Norwegian; Norwegian Bokmål
Les mer
Politisk kommunikasjon dreier seg om styringen av samfunnet, samarbeid og konflikt, verdier og interesser. Politikere, journalister, byråkrater, kommunikasjonsrådgivere, bedrifts- og organisasjonsledere, så vel som vanlige samfunnsborgere er alle deltakere i slike prosesser. Hvordan påvirkes kunnskap, holdninger og atferd i denne sammenhengen? «Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon» gjør opp status for forskningen om politisk kommunikasjon i Norge. Antologien tar for seg hvor har feltet vært, hvor det er i dag, og hvor bidragsyterne mener veien bør gå. Den undersøker særlig de institusjonelle og kulturelle forutsetningene for politisk kommunikasjon i Norge. Er det noen samfunnsmessige faktorer som former norsk politisk kommunikasjon på en spesiell måte? Boka inneholder bidrag fra, og er et resultat av samarbeid mellom de fremste miljøene i Norge på området, og er drevet fram av POLKOM-gruppa ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo.
Sjanger Media & Kommunikasjon Statsvitenskap
Formater Bok
EAN 9788215024585
Publisher Universitetsforlaget
Innbindning Heftet
Språk Bokmål, Norwegian; Norwegian Bokmål
ISBN 9788215024585
Læremiddel 0
Størrelse 362
0
Bli den første til å skrive en anmeldelse

Det er ingen anmeldelser