Din handlekurv er tom
Legger i handlekurven...
19 kr


Lekmer



[ Alias 'merchant_page_company_title' not found ]

Ved kjøp av et produkt fra Lekmers sortiment blir varen sendt fra Lekmer sitt lager. Du betaler kun en fraktkostnad for hele orderen, også om du bestiller produkter fra både Lekmer.no og CDON.COM.

Du kan selvfølgelig alltid kontakte CDON sin kundeservice om du har spørsmål angående din bestilling, selv om noen av produktene er levert via Lekmer.

 

Lekmer er en del av CDON Group.





Norrbackagatan 47B
11341 Stockholm


Vilkår & Betingelser:

Alle kontrakter/kjøpsavtaler inngås på Norsk.

Leveringstidene varierer noe fra produkt til produkt; se leveringstiden for det enkelte produktet i produktets informasjonstekst. Generelt gjelder nedenstående:

Ved fakta- og prisopplysninger tas det forbehold for trykkfeil, leverandørens prishøyninger og lagerbeholdning, feil opplyste tekniske spesifikasjoner m.m. samt for utsolgte produkter.

Samtlige priser er inklusive moms. Du betaler et fraktgebyr per bestilling i henhold til CDON.COMs frakttrapp.

For kjøpsvillkår gjeldende vår OnDemand-tjeneste - Klikk her.

For kjøpsvillkår gjeldende Tretti.no - Klikk her.

 

1. Leveringstid

Se leveringstiden for hvert enkelt produkts informasjonstekst. Leveringstiden er vanligvis 1-3 eller 4-6 arbeidsdager fra bestillingsdagen, se info for hvert enkelt produkt.
Den korte leveringstiden gjelder for produkter vi har på lager. Produkter som må bestilles tar ytterligere noen dager å levere. Har produktene du ønsker å bestille ulike leveringstider, og du ønsker å motta varene med kort leveringstid først, bør du foreta to separate bestillinger.
Forhåndsbestilte produkter leveres når produktene er sluppet, se releasedato på produktsiden.
Bestiller du et hjemmeelektronikkprodukt som finnes på lager og et som ikke finnes på lager, kommer du til å motta varen som finnes på lager først. Den restnoterte varen sendes omgående så snart den er på lager igjen. Ved eventuelle forsinkelse i levering vil du motta en e-post om dette 7 respektive 20 dager etter kjøpet. Ved leveringsforsinkelse har du rett til å heve kjøpet. Kontakt da kundeservice. Vi reserverer oss for utsolgte varer og eventuelle prisfeil.

Du må kontakte oss innen rimelig (senest 2 måneder etter at varen har blitt sendt) hvis du ikke har mottatt din forsendelse så hjelper vi deg videre med reklamasjon.

 

Les mer om leveransetiden her.

 

2. Bekreftelse

Når vi ha mottatt din bestilling sender vi deg snarest en bekreftelse på e-post med informasjon om ordren din. Ta vare på orderbekreftelsen i tilfelle du skal kontakte kundeservice.

 

3. Høyeste ordrebeløp og kredittgrense

Ved fakturering varierer kreditgrensen og beregnes når kjøpet avsluttes. Kredittgrensen varierer for hvert kjøp etter sedvanlig kredittbedømning med kjennedomskopi.

 

4. Betalingsalternativer

Klarnas kredittvurdering baseres blandt annet på kundens seneste rapporterte inntektsopplysninger. Klarna har rett til å avslå kredittsøknad i etterhånd om store avvikelser mot nåværende inntekt foreligger.

Ved handel forbeholder vi oss retten til å gjøre en kredittopplysning gjennom Klarna AB. Ved kredittkontroll sendes det alltid ut en kjennedomskopi. Den påvirker dog ikke din kredittverdighet og det kan ikke sees av noen andre. Innsamling og behandling av dine personopplysninger samt kredittopplysning er nødvendig for at vi skal kunne behandle ditt ønske om 14 dagers kreditt.

Om du har lagt betalingen på rett måte og hever kjøpet gjør vi en tilbakebetaling av beløpet innen 30 dager. Vi kan tilby to ulike betalingsalternativ.

Alt 1. Fakturering

Velger du faktura så sendes fakturaen som e-post. Fakturaen skal betales til Klarna AB innen 14 dager fra fakturadatoen. Det tilkommer ikke noen fakturaavgift, men velger du å få papirfaktura så koster det 19 kr. Skulle din betaling blir forsinket sendes en skriftlig påminnelse med påminnelse avgift til deg. Hvis betalingsmåte faktura velges så inngår du en avtale med Klarna AB, som eier fakturaen. Hvis du har spørsmål angående din faktura skal du derfor kontakte Klarna direkte. Firmaer som vil handle for et høyere beløp er velkomne til å kontakte kundeservice. Fullstendige vilkår for fakturabetaling kan leses på klarna.no.

Kunden samtykker i at det innhentes opplysninger fra offentlige kilder og kredittopplysningsbyråer som et ledd i kredittvurderingen. Kunden aksepterer ved å oppgi sin e-mail adresse at gjenpartsbrev sendes elektronisk til den oppgitte e-postadresse alternativt sendes gjenpartsbrevet manuelt til kundens Folkeregistrerte adresse.

Alt 2. Kortbetaling

Man kan velge å betale hele ordreverdien med bank- eller kredittkort.
Vi aksepterer for øyeblikket VISA og MasterCard. Det tilkommer ikke noen kortavgift. Kredittkortsbetaling håndteres av vår betalingspartner DIBS-DebiTech for å garantere rask og sikker betaling.
Slik fungerer det:

1. Velg Kredittkort som betalingsmetode i kassen. Du lenkes nå til DIBS-DebiTechs sikre betalingsserver.
2. Velg kredittkortstype, angi kortnummer, gyldighetsdato, kortets sikkerhetskode (CVV) og navn på kortinnehaveren
Vennligst observér at ved bruk av e-kort bør du angi minst to måneders gyldighetstid.
3. En kontroll gjennomføres for å kontrollere at kortopplysningene stemmer samt at det finnes dekning for kjøpet.
4. Kjøpesummen reserveres først på din konto
5. Når varene blir sendt, dras pengene fra din konto og den reserverte summen overføres via DIBS-DebiTech til CDON.com. Ved forhåndsbestilling kan penger komme at trekkes før leveransen skjer.

DIBS-DebiTech som håndterer kortopplysningene oppfyller kravene for PCI-DSS.
Du finner mer informasjon om vår sikkerhetspolicy her.
Observér at kortbetaling er det eneste betalingsalternative for våre digitale tjenester.

Alt 3. Delbetaling
 
Når du velger delbetaling får du med en gang svar om din forespørsel er godkjent og vi kan håndtere ditt kjøp omgående. Skulle forespørselen ikke godkjennes, kan du gå tilbake og velge en alternativ betalingsmåte.

Du kan ha et eller flere pågående delbetalingskjøp samtidig, Klarna AB sammenstiller disse på en kontofaktura hver måned. Du kan når som helst under delbetalingsiden nedbetale hele det gjenstående beløpet.

Delbetaling kan gjøres med følgende alternativ:
• 6 måneder, 0 % årsrente (opplegningsgebyr 295 kr)
• 12 måneder, 0 % årsrente (opplegningsgebyr 395 kr)
• Konto, 22 % årsrente (ingen opplegningsgebyr)
• 36 måneder, 14,95 % årsrente (opplegningsgebyr 395 kr)

* Avgift på 45 kr tilkommer.

 

Effektiv rente
Eksempel på effektiv rente p.a for trukket kreditt, jf kredittforskriften § 8:
1 000 kr - 179%, 10 000 kr - 37,4%, 20 000 kr - 31,4%

 

Øvrig informasjon
Ved delbetaling sender Klarna AB deg en kontoavtale. Kontroller at opplysningene stemmer, signer avtalen og returner den i vedlagt svarskonvolutt. Les mer om Allmenne kontovilkår på http://klarna.no/kontovilkar.pdf

Ved forespørsel om delbetaling vil Klarna AB gjøre en kreditopplysning.

 Les mer

 

Alt 4. "Kjøp nå, betal senere" kampanjer.

I blant tilbyr CDON.COM en forlenget betalingstid i form av "Kjøp nå, betale senere" kampanjer.
Dette alternativet gjelder bare i visse kampanjer.
Velger du å handle via en slik kampanje skaper du i og med det en konto hos Klarna AB.
Du får du hjem en konto avtale for underskrift hvilket er i enighet med forbrukerkjøpsloven.
(Opplysningene lagres ikke av CDON.COM)

Når du handler via en "Kjøp nå, betal senere" kampanje er det Klarna AB som sender fakturaen. Siste betalingsdag framgår i kampanjeteksten for det betalingsalternativet som du har valgt. Ved dette kampanjealternativet tilkommer en avgift på 45 kr hvilket er inkludert i fakturaen.  Les mer.

 

5. Frakt

Når du handler hos CDON.COM tilkommer det en fraktkostnad. Kostnaden baseres på den fraktklassen produktet tilhører. Det finnes for øyeblikket fire ulike fraktklasser. Hvilken fraktavgift den respektive fraktklassen innebærer fremgår i tabellen under:

Fraktklasse A kr 29
Fraktklasse B kr 49
Fraktklasse C kr 79
Fraktklasse D kr 199
Fraktklasse E kr 399
Fraktklasse F kr 799
Fraktklasse H kr 39

Du ser hvilken fraktklasse et produkt tilhører når du klikker på produktet. Film, musikk, spill (ikke konsoll), bøker og merchandise tilhører fraktklasse A og har dermed en fraktavgift på 29 kr. Hvis du vil vite hvilken fraktklasse en viss type av elektronikk-, mobil- eller husholdningsprodukt tilhører kan du lese mer her.

Varene som selges i Smarte Deals inngår ikke i den ordinære frakttrappen, men fraktavgiften settes individuelt for respektive vare.

Handler du produkter fra flere fraktklasser betaler du den høyeste fraktavgiften. Naturligvis betaler du bare en fraktavgift uavhengig av antall produkter du bestiller eller om ordren deles opp i flere forsendelser. Fraktkostnaden regnes ut automatisk i ordren din.

Varene dine sendes direkte hjem til postkassa. Større bestillinger kan du få hentet hos nærmeste postkontor.Vi reserverer oss for forsinkelser i postgangen

 

6. Transport

Hvis varen blir skadet eller hvis den forsvinner under transport, er CDON.COM betalingsansvarlig. Du må imidlertid kontakte vår kundeservice innen 14 dager. Hvis varen skades eller forsvinner når du returnerer den, er du betalingsansvarlig.
Får vi returnert en pakke som ikke er hentet hos Posten, forbeholder vi oss retten til å debitere deg for samtlige kostnader som oppstår i forbindelse med en slik retur, for tiden NOK 150. Betaling skal skje med innbetalingskort innen 10 dager fra fakturadato.
Vi kan dessverre ikke levere til øyer uten broforbindelse.

 

7. Angrerett

Du har rett til å returnere bestilte feilfrie varer. Melding om retur skal sendes kundeservice på CDON.COM umiddelbart ved mottak av varen, og senest innen 14 dager etter levering. Kontakt alltid vår kundeservice og avvent videre instruksjoner før du returnerer varen. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Meldingen skal inneholde følgende informasjon; 1) ordrenummer 2) tittel på de produktene du ønsker å returnere. De returnerte varene skal være i ubrukt og uskadet tilstand i originalforpakningen. Returner varen sammen med følgeseddel (eller en kopi av følgeseddel). Du må selv bekoste returporto. Retur kan ikke skje som oppkrav eller etterkrav.


7.1 Angrerett mobiltelefoner og dataprodukter:
Husk på følgende ved retur av mobiltelefon:
Du kan åpne emballasjen, installere batteri og SIM-kort i telefonen. Du kan også navigere i mobiltelefonens menyer, samt foreta slik bruk som ellers er nødvendig for å undersøke varen.
I annet tilfelle betraktes telefonen som brukt, og du har ikke anledning til å benytte deg av angreretten. Alle deler må ligge i originalemballasjen de kom i.
Ikke fest adresselapper direkte på telefonens emballasje, men pakk hele forsendelsen godt inn.
Ved retur av produktet skal du sende med faktura (eller kopi av denne). Påberoper du deg angrerett må du selv betale returporto for å sende varen tilbake. Retur kan ikke sendes til oss mot postoppkrav.
Om noe av det som står over her ikke følges kan vi ikke godkjenne returen.

7.2 Hygieneartikler:
Angrerett for hygieneartikler gjelder bare ved ubrutt forpakning. Dette gjelder blant annet varer hårføner, hårtrimmer, krølltang og rettetang, ladyshaves og epilatorer, barbermaskiner, elektriske tannbørster, personlige vekter, varmedyner og fotbad.

7.3 Angrerett Tv
Når du mottar din nye TV anbefaler vi at du beholder all emballasje og pallen i 14 dager om du ønsker å returnere produktet. Ved retur av Tv-er som er 40-tommer eller større må disse returneres på pall. Melding om retur skal sendes til kundeservice som beskrevet over. Vi sender en fraktseddel og returinstruksjoner til deg slik at du kan returnere varen. Returkostnadene bæres av kunden og er 1300 NOK. Betalingen av returkostnaden justeres når vi har mottatt returen.

Ta alltid kontakt med kundeservice før du returnerer en vare.

Du må selv betale returporto. Returen kan ikke sendes som postoppkrav. Ta vare på innleveringskvitteringen - Legg merke til at det er du som er ansvarlig for returen!

7.4 Ikke uthentet pakke
Vi forbeholder oss retten til å debitere deg kostnadene for returfrakt, ekspedisjonskostnader etc ved ikke uthentet pakke. Du komme å bli debitert 150 kr. Ved returfrakt av TV blir du debitert 600 kr. Forsendelsen ligger på Posten i 14 dager før den blir returnert til oss.

8. Reklamasjon og retur

Varene du har bestilt skal være feilfrie ved levering. Skulle du få en defekt eller feillevert vare skal du kontaktekundeservice innen rimelig tid, og senest innen 2 måneder etter du mottatt varen. Vi tar imot meldingen om feil og sender deg en frankert returkonvolutt. Send varen tilbake i den tilstand du mottok den, sammen med en skade- eller feilmelding, så får du en feilfri tilsvarende vare. Når det gjelder hjemmeelektronikk, sendes varen vanligvis til service hos produsenten. Den feilleverte varen skal være i ubrukt og uskadet tilstand i originalforpakningen.
Returner varen sammen med fakturaen (eller en kopi av fakturaen, både for- og bakside). Skriv årsaken til returen på baksiden av fakturaen.


8.1 Reklamasjon og service av elektronikk.
Om din vare skulle slutte å fungere under reklamasjonstiden sender vi den vanligvis til et serviceverksted for reparasjon. CDON har ikke et eget verksted, men vi bruker produsentens egne autoriserte serviceverksteder. Ved service skal man ta kontakt med vår kundeservice via kontaktformularet på hjemmesiden. Kundeservice gir deg instruksjoner om hva du skal gjøre for å sende denne varen på reparasjon. Observer at produsenten har to forsøk å reparere samme feil ved produktet innen de plikter å bytte den ut mot en ny. Ved salg til konsument (privatperson) gjelder ifølge forbrukerkjøpsloven at CDON AB ved kjøp gjort av konsument skal avhjelpe feilen eller foreta omlevering hvis dette kan skje uten urimelig kostnad eller ubeleilighet for CDON AB. CDON AB har videre alltid rett til å for egen kostnad avhjelpe feilen f eks gjennom reparasjon, eller bytte mot en feilfri vare. Vi gir alltid ett års garanti på de varer som finnes i vårt sortiment. For forbruksvarer som eksempelvis oppladningsbare batterier til MP3-spillere, bærbare datamaskiner eller mobiltelefoner gir vi seks månders garanti. 


OBS! Før du returnerer en defekt/feillevert vare må du kontakte kundeservice for å få reklamasjonen godkjent og returporto betalt. Ansvar for feil i bestilt vare er begrenset til det som nettopp er angitt.

 

9. Sikkerhet

Vi bruker SSL (Secure Socket Layer), en protokoll for sikker overføring av data via Internett (eller andre nettverk). SSL-protokollen behandler data og krypterer informasjonen.

Det kreves at SSL ikke er koblet fra i innstillingene til nettleseren.

Les mer om sikkerhet i vår personvernspolicy.


10. Personvernspolicy

Vår personvernspolicy utgör en del av dessa Köp- och leveransvillkor, genom att godkänna dessa villkor godkänner du även vår Personvernspolicy. 

11. Lover

Tvister om disse vilkårene skal avgjøres ifølge norsk lov.

CDON.COM følger Forbrukerrådets retningslinjer.