Gode råd i forbindelse med julehandelen

  Siste bestillingsdag for beregnet levering før julaften er den 18/12 kl: 23:59. For Nord-Norge (postnr 8000-9999) er siste bestillingsfrist 17/12 kl: 23:59. Observer at dette kun gjelder varer med julegavesymbol. For øvrige produkter gjelder leveringstiden som er oppgitt på respektive produkt. Bestiller du produkter med forskjellig leveringstid blir din bestilling delt opp i flere forsendelser men du betaler kun frakt en gang per ordre. Produktene med julegavesymbolene vil bli sendt først.

Kommer min bestilling frem innen jul?

Vi garanterer leveranse innen jul for de varer som er merket med et julegavesymbol. Denne garanti gjelder kun for varer som er bestilt innen oppgitt frist. Du vil se at lagervarer er oppgitt med en leveransetid på 2-5 dager. Varer som må etterbestilles fra våre leverandører er oppgitt med en lengre leveransetid, eksempelvis 5-7 dager eller 15-30 dager og kan derfor ikke garanteres å leveres innen jul.

Min pakke har ikke kommet frem innen oppgitt leveransetid, hva gjør jeg?

Posten er under høy belastning under julen. Vi vil selvsagt gjøre alt vi kan for å hjelpe deg dersom din forsendelse har blitt forsinket, men vi ber om at du avventer i 1-2 dager innen du kontakter oss, da vi av erfaring vet at forsendelsen som regel kommer frem innen denne tid.

Dersom ditt sporingsnummer viser at forsendelsen er kommet frem til ditt lokale poststed/postkontor kan den avhentes uten varsel/hentelapp. Du tar med ditt sporingsnummer til ditt lokale poststed for å hente ut forsendelsen.

Hvor lenge varer min returrett på julegaver?

Returretten for julegaver gjelder frem til og med 17 januar 2017. Vi ber om at du tar vare på din returseddel og følgeseddel som medfølger din leveranse frem til julegaven er avlevert. Årsaken til at vi ber om dette er for å gjøre det enklere å returnere varen.

Ta alltid kontakt med kundeservice før du sender en vare i retur. Obs! For at returen skal godkjennes må produktet være ubrukt og uåpnet. Dersom det finnes en plombering må denne være ubrutt.

Hvordan sender jeg en ordre som gave/hvordan endrer jeg adresse?

Det er kun kundekontoeier, ikke den personen som står som c/o-adresse som kan hente ut pakker hos posten. Vi anbefaler deg derfor å kjøpe gavekort om du vil sende gave til en person som bor på en annen adresse der du ikke selv kan hente ut pakken og levere den.

Hva gjør jeg om adressen ikke stemmer?

Dersom du ser at det er registrert feil adresse på din ordrebekreftelse, ber vi om at du oppdaterer din adresse under Mine Sider umiddelbart. Kontakt så vår kundeservice (Ta bort länk!) for en bekreftelse på at adressen ble registrert på din ordre.

Hvordan ser jeg status på min ordre?

Oversikt, status og sporingsnummer for din ordre kan du enkelt se på Mine Sider. Vi har også en selvbetjening på nettsidene til vår kundeservice (Ta bort länk!) hvor du kan få svar på vanlige spørsmål.

Hvorfor leveres min ordre i flere ulike pakker?

Vi har flere ulike lagre og samarbeidspartnere og for å minimere leveransetiden kan din ordre deles opp i flere ulike delleveranser. Dersom du har bestilt både lagervarer og bestillingsvarer i samme ordre kommer vi til å avvente 5 arbeidsdager før vi sender de varer vi har i lager, dersom ordren ikke kan sendes samlet. Du betaler selvsagt kun frakt en gang for hver ordre selv om den deles opp i flere ulike leveranser.

Hvordan returnerer jeg et produkt?

Ta alltid kontakt med kundeservice før du sender en vare i retur. Du returnerer din vare ved hjelp av den returseddel som du finner i din leveranse. Glem ikke å inkludere en kopi av din følgeseddel - den benyttes av vårt lager for å identifisere din retur. Så snart din retur er mottatt og godkjent på vårt lager vil du motta en bekreftelse på din registrerte e-post.

Obs! For at returen skal godkjennes må produktet være ubrukt og uåpnet. Dersom det finnes en plombering må denne være ubrutt.
Dersom du har flere spørsmål angående din retur er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice.

Hvordan går jeg frem for å bytte en vare?

Et bytte håndteres i samsvar med angreretten. Ta alltid kontakt med kundeservice før du sender en vare i retur. Du returnerer varen gjennom å følge de returinstruksjoner som du finner på baksiden av følgeseddelen og registrer selv en ny ordre på den vare du ønsker å bytte til. Følgeseddelen finnes i din leveranse og vi anbefaler at du tar vare på den frem til julegaven er avlevert.

Hvordan benytter jeg min verdikode?

Rabattkoden eller gavekortet legger du inn i kassen. Feltet for verdikoder blir synlig når du har logget deg inn på din konto. Tenk på at du må oppgi koden nøyaktig som den ble mottatt, du må derfor ta hensyn til både store og små bokstaver samt siffer.